13 December 2010

Hacker seksi diancam pnjra slma 40 tahun



Siapa pun yang berfikir di balik keindahan dan otak cerdas, Kristina Svechinskaya untuk jdi dalang kecurian wang bernilai US $ 35 juta dari akaun bank di Amerika Syarikat. M0dus operandinya, dengan menggunakan virus komputer.

beliau menerima glrn'hacker terseksi dunia'. Dia bahkan disamakan dengan mata yang indah, Anna Chapman, yg telah menggemparkan dunia. Selain itu, kedua-dua wanita ini sama berasal dari Rusia.

Gadis 21 tahun ketika sedang diadakan di New York. Svechinskaya dgn virusnya memanfaatkan 'Zeus Trojan dan malware yang lain untuk merampas komputer orang lain.

Kemudian, secara rahsia,kaki hacker untuk memantau aktiviti komputer mencuri nombor akaun bank dan password. Dengan modal itu, mereka kemudian mengambil wang berjuta-juta dolar dari akaun mangsa.

Svechinskaya juga bertindak sebagai perantara yang mendapatkan yuran sebanyak 10 peratus daripada wang yang dicuri akan dipindahkan oleh hacker lain.

Svechinskaya mempunyai sekurang-kurangnya lima akaun atas nama sendiri dan beberapa alias, di antaranya Anastasia Opokina dan Svetlana Makarova.

Sekarang, cantik dan seksi 40 tahun ini dihukum dalam sel sejuk untuk kes rompakan bank dan konspirasi untuk menggunakan pasport palsu.

Manhattan, Preet Bharara, mendedahkan era digital membawa serta banyak manfaat, tetapi juga banyak cabaran untuk penguatkuasaan undang-undang dan institusi kewangan.

"Penangkapan ini menunjukkan, pemutus bank moden tidak lagi memerlukan senjata, masker, atau kereta untuk melarikan diri seperti rompakan konvensional."

"Ini hanya memerlukan Internet dan kecerdikan, hanya dalam sekelip mata dengan cara meng-klik mouse," katanya. (VIVAnews)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...